Eljárási rend

2020.03.31

Eljárásrend

a Pócspetri KOSZISZ Királyfalvi Miklós Katolikus

Általános Iskola és Óvodában,

a digitális munkarend időszakára

Érvényes: 2020. március 16-ától, visszavonásig


A tájékoztatás és kapcsolattartás eszközei, formái

  • személyesen kizárólag halaszthatatlan ügyben
  • telefonon az intézményvezető elérhetőségén: 20/374-1825
  • elektronikus levelezés: pocspetri@okt.koszisz.hu, intezmenyvezeto@pocspetri.koszisz.hu
  • intézmény honlapja: https://petriisk.webnode.hu
  • intézmény facebook oldala: https://www.facebook.com/pg/Koszisz-Kir%C3%A1lyfalvi-Mikl%C3%B3s-Katolikus-%C3%81ltal%C3%A1nos-Iskola-%C3%A9s-%C3%93voda-641848455876231/about/?ref=page_internal
  • mozaNapló: https://petriisk.mozanaplo.hu; üzenetek funkció
  • intézményi munkatársak között: kör e-mail, mobiltelefon, Messenger csoport

A 1102/2020.(III.14.) Kormány határozata alapján 2020. március 16. napjától az iskolánkban, 2020. március 23. napjától az óvodánkban a nevelés-oktatás tantermen kívüli, digitális munkarendben történik. Minden előforduló eseményre (tananyag meghatározása, a pedagógus feladata, a tanuló, a szülő értesítése, a tanulónak feladatkiküldés, a tanuló munkájának ellenőrzése) alapul szolgál az Eljárásrend. Ezen eljárásrend a járványügyi helyzet változása esetén módosulhat!

Minden eseményt az intézmény által alkalmazott elektronikus naplóban kell adminisztrálni.

  • A tantárgyfelosztás szerinti órarend helyett alkalmazandó tanrend kialakítása

Az intézményben a tantárgyfelosztás személyi része (melyik tantárgyat melyik kolléga tanítja) érvényben marad.

Az intézmény által kialakított, a digitális munkarend megvalósítására kialakított tanrend miatt, 2020. március 16-tól a korábbiakhoz képest óraszám-változások nem történtek.

2020. március 16-tól 20.-áig tartó időszakot az átállás időszakának tekintjük. Az elektronikus naplóban a tanórákat regisztráljuk, minden tanóra címe: Átállás a digitális munkarendre 2020.03.16-20.

  • Pedagógusok munkavégzéseinek formái, rendje, beosztása.
  • Az intézmény pedagógusai (beleértve a megbízási díjas munkavállalókat is, a továbbiakban együtt: pedagógusok) a digitális munkarendben többnyire otthoni munkavégzéssel látják el feladataikat.
  • A pedagógusok otthoni munkavégzéseikben kötelesek betartani az intézményi eljárásrend szabályait.
  • A pedagógus a feladatkiküldésben a tananyag lényegi részeire szorítkozzon, adjon megfelelő támogatást a tanulóknak, s határozzon meg a lehetőségekhez képest fix időpontot a felmerülő kérdések megválaszolására. A tananyag meghatározásakor legyen tekintettel a tanulók, a szülők, időbeosztására, előzetes tudására, felkészültségére, s más tantárgyak követelményeire.
  • Amennyiben az intézményben ügyeletet kell szervezni a tanulók ellátására, abban a pedagógusnak - az igazgató utasítása alapján - részt kell vennie.
  • A pedagógus munkaideje: heti 40 óra, a rendkívüli helyzetre való tekintettel a munkaidő rugalmas beosztású.
  • A tanárok online bejelentkezésének elsődleges ideje a normál tanrend szerinti órarend alapján az adott tantárgy órarendi ideje.
  • A pedagógus kötelessége figyelemmel kísérni a hozzászólásokat a tananyag átvételének tényéről.

Bejelentkezés osztályonként és tantárgyanként minimum 1, legfeljebb a heti óraszám szerint. A heti tananyag mennyisége: nem lépheti túl a normál tanítás keretei között a heti óraszám szerinti tanóra alatt leadható tananyag mennyiségét.

  • A munkaközösségek működése:
  • munkaközösség - vezetők kezdeményezésére email vagy más felületen levelezőcsoportot hoznak létre az online kommunikáció megkönnyítésére, ötletek, tanácsok megosztása, szakma kérdések megvitatása céljából.
  • Kapcsolattartás: Elsősorban a már szokásos email levelező rendszerben. A levelek olvasása fokozottan ajánlott.
  • A tanár feladata még: a tananyagok felkutatása, új platformok, jó gyakorlatok keresése, kipróbálása, oktató videók keresése, azokhoz feladatok, megfigyelési szempontok írása. Szöveges tananyagok gyártása, saját tananyagok, kérdőívek, tesztek, tankockák, oktatófilmek stb. készítése, a projektek megszervezése, a kiadott feladatok, tesztek, kérdőívek kiértékelése, üzenetek megírása. Személyre szabott egyéni online konzultáció a tanulókkal, szülőkkel, kollégákkal, vezetőséggel és minden további felmerülő feladat, mely a fő célkitűzést a járvány terjedésének megakadályozását és a tanév érvényességének megtartását segíti.
  • Hét közben naponta 8-tól 16 óráig kötelesek telefonon is elérhetőek lenni a vezetőség, a szülők és a tanulók számára.
  • A pedagógusok munkavégzését egyszerűsített, a digitális munkarendhez adaptált egyszerűsített tanmenetben rögzítik. Minden pedagógus elkészíti és bemutatja az intézményvezetőnek a digitális munkarendre átalakított tanmenetét, ami az óraszámot és a tananyagot tartalmazza.
  • Határidő: 2020.04.20
  • A tananyagok a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszerben való dokumentálásának módja
  • A pedagógusok által az elektronikus napló felületén kiküldött tananyag egyezzen meg az egyszerűsített tanmenet tartalmával.
  • A tanulók felé továbbított órarend szerinti digitális tananyagot a mozaNapló - üzenet küldő felületén a szülőknek és az iskola vezetőjének is elküldik a szaktanárok minimum heti egy alkalommal.

Határidő: aktuális napon 16 óráig

  • A szülők számára szóló információkat továbbító tájékoztatási csatorna és forma
  • A tanulók felé továbbított órarend szerinti digitális tananyagot, üzeneteket a mozaNapló - üzenet küldő felületén a szülőknek és az iskola vezetőjének is elküldik a szaktanárok.

Határidő: aktuális napon 16 óráig

Felelős: szaktanár

  • az üzeneteket az osztályfőnökök az általuk karbantartott e-mail-listákra, vagy a szülőkkel kialakított egyéb csatornákra továbbítják

Határidő: folyamatos

Felelős: igazgató, osztályfőnök

  • A tanulók számára történő feladatkiküldés csatornája és formája
  • Az üzeneteket az elektronikus napló felületén továbbítjuk. Intézményünkben az online oktatás hivatalos felülete a mozaNapló. Ezen a felületen zajlik a tanórák regisztrálása, tananyagok küldése, minden online feladat kiadásának regisztrálása, üzenetküldés a mozaNapló üzenet küldési felületén.
  • az üzeneteket a szaktanár, osztályfőnök, vagy az iskola vezetője továbbítja.
  • az elektronikus naplóval elérhetetlen tanulók számára a feladatkiküldés e-mailben, vagy Messenger üzenetben történik
  • A digitális tanrend beosztása a tanulók mozaNapló-ban rögzített órarend szerint kerül kialakításra.
  • az üzenetek tartalma linket tartalmaz a digitális munkarendben több pedagógus által használt digitális felületre (Google Classroom)
  • a megoldandó feladatokat a tanulók számára hozzáférhető tankönyvből és munkafüzetből is válogatja a pedagógus
  • az új anyag illusztrálására, feldolgozásának megkönnyítésére más források is megjelölhetők
  • A tanulók tanulmányi előrehaladása ellenőrzésének, rendszeres beszámoltatásának, értékelésének alkalmazható formái, gyakorisága, rendje
  • Az intézmény a tanulók beszámoltatásának, tanulmányi előrehaladásának ellenőrzésének és értékelésének formái a következők lehetnek:
  • tesztek, kérdőívek, felmérőlapok, projektmunka, gyűjtőmunka, esszé, beszámoló, ppt, prezentáció, vázlat, házi dolgozat, videokonferencia, kézzel készített munka befotózva,
  • minden olyan módszer, feladat, számonkérés pedagógiai célú felhasználása lehetséges, amely online vagy emberi érintkezést nem igénylő módon történik, amely biztosítja a tanulók otthonukban megszerzett tudásának ellenőrzését.

Ehhez az összes fellelhető platform használható, amennyiben meggyőződtünk arról, hogy a tanulók is elérhetik, és pedagógiai célkitűzéseiknek szakmailag megfelelnek. A pedagógus kötelessége azokat a kommunikációs csatornákat kijelölni, amelyen a tanulók számonkérését meg kívánja valósítani és erről a tanulót is tájékoztatni köteles.

  • Gyakorisága: A szaktanár hatásköre az ellenőrzés gyakoriságának meghatározása.
  • A pedagógusok számára követelmény, hogy a belső intézményi szabályzatokban meghatározott érdemjegyeket adják, a szabályozásokban meghatározott gyakorisággal és rendben. A tanulókkal az ellenőrzés módját, anyagát előre meg kell ismertetni.
  • A digitális munkarendben is érvényes hogy havonta minimálisan 1, de félévente legalább 3 érdemrenddel kell rendelkezniük diákjainknak.
  • Az előrehaladást és az érdemjegyeket az intézmény által alkalmazott elektronikus naplóban rögzíteni szükséges.
  • A fejlesztő pedagógusok felveszik a kapcsolatot a már beosztott tanulókkal, a fejlesztést online formában folytatják a lehetőségeknek megfelelő rendszeren keresztül.
  • A tanórák tananyagait és az elkészítésükre kijelölt határidőt a diákok a tanár által kiválasztott, de a naplóban is nyomon követhető formában kapják meg. A szaktanár által kijelölt időpontra a diáknak fel kell dolgoznia a kiadott tananyagot! A beszámoltatás határidejének meghatározása a tanár hatásköre. Az időre el nem készült feladatok érdemjegye elégtelen.
  • A diák/szülő kötelessége a tananyag átvételének tényét egy válasz email-ben jelezni a szaktanár felé! A levélre válaszolhat a mozaNapló-ba belépést követően az üzenetek menüpontban.
    https://petriisk.mozanaplo.hu
  • Ha a tanuló a feladatai elvégzésében akadályoztatva van, (pl. betegség) ennek tényéről köteles az osztályfőnököt tájékoztatni, aki a megfelelő platformon értesíti a szaktanárokat.
  • Amennyiben a tanuló igazolhatóan (befotózott orvosi igazolás alapján) nem készítette el a feladatot, egyeztet a tanárral, aki új időpontot határoz meg a számára maximum kétszer. A tanárokkal való konzultáció során haladékot kapott tanuló feladatának hiánya a második határidő után, elégtelen érdemjegy beírását jelenti.

Pócspetri,2020. március 27.

Kissné Gondon Ibolya

intézményvezetö


Melléklet:

Digitális oktatási tartalmak, amelyeket használatra javasolunk (a lista bővülhet)

  • Arcanum Digitális Tudománytár (https://adtplus.arcanum.hu/hu/): az archívumban az elmúlt két évszázad magyar újságjai, folyóiratai érhetők el online,
  • BOOKR Class (bookrclass.com): 1000+ angol nyelvtanulást segítő digitális anyag, amelyhez tanári adminfelület is tartozik; BOOKR Suli (www.bookrsuli.hu): 100+ interaktív ajánlott és kötelező olvasmány, animált hangoskönyveket tartalmazó alkalmazás és egy tanári adminfelület, ahol a tanulók előrehaladása követhető. Minden könyv végén 4-6 szövegértés- és különböző kompetenciafejlesztő feladat található,
  • Digitális Módszertár (https://tka.hu/tudastar_kereso): több mint 400 kipróbált, tanárok által osztályteremben megvalósított digitális módszertani ötlet,
  • Dover Nyelviskola E-learning (https://doverelearning.com): angol és német nyelvoktató e-learning program,
  • Duelbox (https://www.duelbox.com/ingyenes-tavoktatasi-program): a pedagógusok élő videókapcsolattal játékos órákat tarthatnak, amelyekbe interaktív feladatokkal, gyors és izgalmas vetélkedőkkel vonhatják be a tanulókat,
  • Az e-Palatábla Alapítvány honlapján (https://www.epalatabla.hu/) a matematika tantárgyhoz találnak az érettségire készülők és az általános iskolások is önállóan feldolgozható tananyagot,
  • EvaExam vizsgáztató rendszer (https://www.vsl.hu/pdf/general/VSL_bemutatkozo.pdf):

számonkérési segédlet digitális oktatáshoz: vizsgák 100%-ban automatikus lebonyolítása a vizsgalapok elkészítésétől a vizsgákra való felkészülésen-gyakorláson át a dolgozatok feldolgozásáig és az eredménylapokig. Alkalmas az otthoni tanulásra kényszerült diákok tanulmányi előrehaladásának ellenőrzésére is. A rendszerek telepítéséhez, kialakításához, oktatásához a VSL Kft. térítésmentesen ajánlja fel kapacitását,

  • Gyógytestnevelési gyakorlatok videófelvételeken
  • HiperSuli (https://hipersuli.hu/tavoktatas/): digitális oktatási módszertan-javaslatok távoktatáshoz az iskolabezárások idejére,
  • iDoctum (https://ujgeneracio.idoctum.hu): természettudományos oktatási tananyagok fizika, kémia, matematika, földrajz és biológia tantárgyakhoz felső tagozatos tanulók részére. Ingyenes belépési kód: DIGITALIS,
  • LearningApps (https://learningapps.org): különböző tantárgyakhoz és tanulási szintekhez, a felhasználók által készített interaktív feladatok, ún. tankockák
  • M5 kulturális csatorna (https://mediaklikk.hu/digitalisoktatas/): Minden hétköznap reggel nyolc órától délután fél háromig oktatási műsorok. 8 órától 11 óráig az 5-8. osztályos diákoknak szánt Felsős című műsorokat sugározzák, biológia, magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, művészetek és informatika témakörben. 11 órától 12 óráig nyelvleckéket sugároznak: a Szólalj meg! című műsor két angol nyelvleckéje érhető el egymás után, majd 11.30-tól 5 nyelven, 5-5 nyelvlecke követi egymást, hétfőnként német, keddenként francia, szerdánként olasz, csütörtökönként spanyol, péntekenként orosz nyelvtani feladatokkal.
  • Az M5 oktatási-kulturális csatorna oktatási tartalmai a Nemzeti Audiovizuális Archívumban (https://nava.hu/free/m5/),
  • Magyar Elektronikus Könyvtár (https://mek.oszk.hu): szépirodalmi művek mellett különböző tudományágak szakkönyveihez is hozzáférést biztosít,
  • Mateking (https://www.mateking.hu/): az oldalon ingyenesen hozzáférhető középiskolai matematika kurzus 36 témakört és 369 kiválóan érthető epizódot tartalmaz, a tanuláshoz és a sikeres vizsgához nagy segítség,
  • A Mozaik Kiadó mozaWeb honlapját a kiadó tájékoztatója alapján ingyenes regisztrációt követően használhatják a tanulók az otthoni tanulás megkönnyítésére (https://www.mozaweb.hu),
  • Nemzeti Filmarchívum (https://filmarchiv.hu/hu/gyujtemenyek): elsősorban magyar filmeket, filmrészleteket érhetnek el a tanulók, amelyek elsősorban a magyar irodalom és a történelem tantárgyak tananyagának elsajátítását támogatják,
  • Nemzeti Köznevelési Portál (https://www.nkp.hu): számos letölthető tankönyv és a tananyag feldolgozását támogató digitális tananyag, teszt, feladatsor érhető el, elsősorban az önálló ismeretszerzést támogatja,
  • Okosdoboz (https://www.okosdoboz.hu): a tananyag megértését, gyakorlását támogató grafikus feladatsorok, képességfejlesztő játékok érhetők el,
  • SNI-protokollok és - eljárásrendek (https://www.educatio.hu/projektjeink/tamop342b/eredmenyek/szakszolgalati_pr otokollok): A sajátos nevelésű igényű gyermekek integrációjával kapcsolatos protokollok és eljárásrendek,
  • Sulinet Junior (https://junior.sulinet.hu): a kisebbeknek készült digitális tartalmak, tananyagok, játékok érhetők el,
  • Sulinet Tudásbázis (https://tudasbazis.sulinet.hu): tematikusan tartalmazza az oktatásban használható digitális tananyagokat,
  • Tabello (https://www.tabello.hu/): általános iskolásoknak fejlesztett ingyenes interaktív online nyelvoktató szoftver mesterséges intelligenciával,
  • A tanulás jövője YouTube-csatorna

(https://www.youtube.com/channel/UCl7k4kRwG0W-DK_9_HCkx7w): tömeges, nyílt és online kurzus a pedagógusok számára. A videók segítenek a tanároknak az online eszközök használatában, az alapoktól egészen a haladó szintig; továbbá elmagyarázzák, hogy mely eszköz mire és hogyan használható, konkrét pedagógiai tartalmakkal, hétköznapi példákkal. A csatornán külön lejátszási listában érhetők el a távoktatást támogató videók

(https://www.youtube.com/playlist?list=PLSk02cdOEn6ipWzy3EiO1tQRIpQOAJhQc),

  • Tanuló Társadalom (https://www.tanulotarsadalom.hu): szaktanárok által kidolgozott tananyagok, közép- és emelt szintű érettségi és nyelvvizsga tételek találhatóak minden tárgyból, témakörből,
  • Tervező segédlet a tantermen kívüli digitális oktatáshoz letölthető innen,
  • Ügyesedni képességfejlesztő szoftverek (https://ugyesedni.hu): Alsó tagozatos tanulók és tanítók részére képességfejlesztő feladatok. Ingyenes belépési kód: DIGITALIS,
  • Videotanár (https://videotanar.hu/): tantárgyak és évfolyamok szerint csoportosítva érhetők el a tananyagot feldolgozó videók,
  • Videotorium (https://videotorium.hu),
  • Virtuális kiállítások, virtuális gyűjtemények: sok múzeum és gyűjtemény honlapján elérhető a kulturális intézmény által gondozott műkincsállomány digitalizált változata,
  • Wordwall (https://wordwall.net/hu): a pedagógusok a saját tanulóiknak készíthetnek oktatási segédanyagokat - szórakoztató kvízeket, párosítókat, szójátékokat,
  • Xeropan (https://www.xeropan.com): interaktív angolnyelv-tanító számítógépen és okostelefonon használható applikáció, amely több mint 1600 videós, szótanuló és nyelvtani leckét tartalmaz alapfoktól felsőfokig (A1-től C1-ig),
  • Zanza.tv (https://zanza.tv/)
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el